جديدترين ها
» آیا در عبارات و متون کتابها ، ...
» آیا در کتابهاى اهل سنت ...
» نظر صحیح در باره رجعت چیست؟
» آیا حى على خیر العمل جزو اذان ...
» آیا به هنگام تشریع اذان ، ...
» احادیثى نقل شده که امیر ...
» آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن ...
» صلاه تراویح چیست و چرا اهل ...
» چرا شیعه به هنگام نماز ، به ...
» آیا ازدواج متعه مورد قبول و ...
» آیا در کتابهاى اهل سنت ...
» نظر صحیح در باره رجعت چیست؟
» آیا حى على خیر العمل جزو اذان ...
» آیا به هنگام تشریع اذان ، ...
» احادیثى نقل شده که امیر ...
» آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن ...
» صلاه تراویح چیست و چرا اهل ...
» چرا شیعه به هنگام نماز ، به ...
» آیا ازدواج متعه مورد قبول و ...
پر بيننده ترين ها
» اولین بار چه کسى از زیارت قبر ...
» آیا مس قبر شریف پیامبر( ص ) و ...
» آیا علماى مذاهب چهارگانه ، ...
» نمونهاى بیاورید که اهل سنت ...
» آیا استغاثه و طلب حاجت از غیر ...
» چه دلیلى بر مشروعیت زیارت ...
» حدیث : «لا تُشَدُّ ...
» آیا جایز است زنان به زیارت ...
» آیا نماز گزارى و دعا در کنار ...
» آیا معناى حدیث: «لَعَنَ ...
» آیا مس قبر شریف پیامبر( ص ) و ...
» آیا علماى مذاهب چهارگانه ، ...
» نمونهاى بیاورید که اهل سنت ...
» آیا استغاثه و طلب حاجت از غیر ...
» چه دلیلى بر مشروعیت زیارت ...
» حدیث : «لا تُشَدُّ ...
» آیا جایز است زنان به زیارت ...
» آیا نماز گزارى و دعا در کنار ...
» آیا معناى حدیث: «لَعَنَ ...
شبهات وهابیت در یک نگاه » آیا در عبارات و متون کتابها ، تحریف و حذف و دست برد صورت گرفته است؟ |
![]() تاریخ: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1391 شرح: البته بعضى از عبارات را تا بحال نتوانستهاند تغییر دهند مثلاً در کتاب العقد الفرید ابن عبد ربه اندلسى ، ظاهراً در بعضى از عبارات آن تصرف نکردهاند و همان متن موجود است: «بعث الیهم ابوبکر عمر بن الخطاب لیخرجهم من بیت فاطمه و قال له: ان ابوا ، فقاتلهم فاقبل بقبس من نار على ان یضرم علیهم الدار ، فلقیته فاطمه ، فقالت: یابن الخطاب ، اجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم او تدخلوا فیما دخلت فیه الامه .» العقد الفرید ، ج4 ،ص260 . «ابوبکر عمر را براى تعقیب و شکستن تحصن در منزل فاطمه زهرا به آنجا فرستاده و گفت: چنانچه از بیرون آمدن ممانعت کردند با آنها وارد جنگ شو ، پس عمر در حالى که شعله آتش به همراه داشت تا خانه را بر روى آنان به آتش بکشد . فاطمه زهرا به او برخورد کرد و فرمود: اى پسر خطاب آیا آمدهاى خانه ما را به آتش بکشى؟!» گفت: آرى مگر آنکه راه مردم را پیش بگیرید یعنى همانطور که آنان بیعت کردند شما هم بیعت کنید ، ولى در کتابهاى دیگر تحریف صورت گرفته است ، ما در اینجا به دو نمونه اشاره مىکنیم: 1 - در معارف ابن قتیبه عبارت زیر از آن حذف شده است: «ان محسناً فسد من زخم قنفذ العدوی .» کفایه الطالب ، ص 413 ، المناقب ، ح 3 ، ص 407 - «یعنى در اثر فشار و حمله قنفذ عدوى ، حضرت محسن سقط گردید .» 2 - تحریف در مروج الذهب ، در چاپ میمنیه ج3 ،ص86 چنین آمده است: عروه بن الزبیر در مقام دفاع از کار برادرش چنین مىگوید: عبدالله بن زبیر ، بنىهاشم را در شعب محاصره و تهدید به سوزانیدن کرد ، همانطور که عمربن الخطاب با بنىهاشم به هنگامى که از بیعت با ابوبکر تخلف کردند چنین کرد؛ یعنى هیزم جمع کرد تا خانه را به آتش بکشد . ولى در چاپهاى جدید ، این عبارت حذف شده است . اما با تمام تحریفات ، باز هم کتابهاى فریقین مملو از نقل این مطالب است ، و این گونه برخوردها حقیقت را تغییر نمىدهد. راجع به جریان یورش به خانه وحى ، به چند ماخذ و منبع براى نمونه اشاره مىشود: اثبات الوصیه ص 143 - الوافى بالوفیات ، ج 6 ، ص 17 ، الخطط ، ج 2 ، ص 346 ، الفرق بین الفرق ، ص 148؛ الملل و النحل ، ج 1 ، ص 57؛ الشافى ، ج 4 ، ص 120؛ شرح ابن ابى الحدید ، ج 14 ، ص 193 و ج 2 ، ص 60؛ بحارالانوار ج 28 ، ص 270 و ج 30 ، ص 294؛ تلخیص الشافى ، ج 3 ، ص 156 ، تقریب المعارف ، ص 23؛ الطرائف ، ص 274 - و مأساه الزهراء و دهها کتاب دیگر. به امید اینکه بتوانیم در فرصت مناسب این واقعیات را در جزوهاى ویژه گرد آورده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم ، و دنباله این شبهات و پاسخهاى آن را نیز در جزوات دیگر تقدیم کنیم |