شبهات وهابیت در یک نگاه » آیا در عبارات و متون کتابها ، تحریف و حذف و دست برد صورت گرفته است؟
عنوان: آیا در عبارات و متون کتابها ، تحریف و حذف و دست برد صورت گرفته است؟
تاریخ: چهارشنبه 25 اردیبهشت 1391
شرح:

البته بعضى از عبارات را تا بحال نتوانسته‏اند تغییر دهند مثلاً در کتاب العقد الفرید ابن عبد ربه اندلسى ، ظاهراً در بعضى از عبارات آن تصرف نکرده‏اند و همان متن موجود است:
‏ «بعث الیهم ابوبکر عمر بن الخطاب لیخرجهم من بیت فاطمه و قال له: ان ابوا ، فقاتلهم فاقبل بقبس من نار على ان یضرم علیهم الدار ، فلقیته فاطمه ، فقالت: یابن الخطاب ، اجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم او تدخلوا فیما دخلت فیه الامه .» العقد الفرید ، ج‏4 ،ص‏260 .
‏ «ابوبکر عمر را براى تعقیب و شکستن تحصن در منزل فاطمه زهرا به آنجا فرستاده و گفت: چنانچه از بیرون آمدن ممانعت کردند با آنها وارد جنگ شو ، پس عمر در حالى که شعله آتش به همراه داشت تا خانه را بر روى آنان به آتش بکشد . فاطمه زهرا به او برخورد کرد و فرمود: اى پسر خطاب آیا آمده‏اى خانه ما را به آتش بکشى؟!»
‏ گفت: آرى مگر آنکه راه مردم را پیش بگیرید یعنى همانطور که آنان بیعت کردند شما هم بیعت کنید ، ولى در کتاب‏هاى دیگر تحریف صورت گرفته است ، ما در اینجا به دو نمونه اشاره مى‏کنیم:
‏ 1 - در معارف ابن قتیبه عبارت زیر از آن حذف شده است:
‏ «ان محسناً فسد من زخم قنفذ العدوی .» کفایه الطالب ، ص 413 ، المناقب ، ح 3 ، ص 407 - «یعنى در اثر فشار و حمله قنفذ عدوى ، حضرت محسن سقط گردید .»
‏ 2 - تحریف در مروج الذهب ، در چاپ میمنیه ج‏3 ،ص‏86 چنین آمده است: عروه بن الزبیر در مقام دفاع از کار برادرش چنین مى‏گوید: عبدالله بن زبیر ، بنى‏هاشم را در شعب محاصره و تهدید به سوزانیدن کرد ، همانطور که عمربن الخطاب با بنى‏هاشم به هنگامى که از بیعت با ابوبکر تخلف کردند چنین کرد؛ یعنى هیزم جمع کرد تا خانه را به آتش بکشد .
‏ ولى در چاپهاى جدید ، این عبارت حذف شده است . اما با تمام تحریفات ، باز هم کتابهاى فریقین مملو از نقل این مطالب است ، و این گونه برخوردها حقیقت را تغییر نمى‏دهد.
‏ راجع به جریان یورش به خانه وحى ، به چند ماخذ و منبع براى نمونه اشاره مى‏شود: اثبات الوصیه ص 143 - الوافى بالوفیات ، ج 6 ، ص 17 ، الخطط ، ج 2 ، ص 346 ، الفرق بین الفرق ، ص 148؛ الملل و النحل ، ج 1 ، ص 57؛ الشافى ، ج 4 ، ص 120؛ شرح ابن ابى الحدید ، ج 14 ، ص 193 و ج 2 ، ص 60؛ بحارالانوار ج 28 ، ص 270 و ج 30 ، ص 294؛ تلخیص الشافى ، ج 3 ، ص 156 ، تقریب المعارف ، ص 23؛ الطرائف ، ص 274 - و مأساه الزهراء و دهها کتاب دیگر.
‏ به امید اینکه بتوانیم در فرصت مناسب این واقعیات را در جزوه‏اى ویژه گرد آورده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم ، و دنباله این شبهات و پاسخ‏هاى آن را نیز در جزوات دیگر تقدیم کنیم