شبهات وهابیت در یک نگاه
عنوان: آیا در عبارات و متون کتابها ، تحریف و حذف و دست برد صورت گرفته است؟

البته بعضى از عبارات را تا بحال نتوانسته‏اند تغییر دهند مثلاً در کتاب العقد الفرید ابن عبد ربه اندلسى ، ظاهراً در بعضى از عبارات آن تصرف نکرده‏اند و همان متن موجود ...
عنوان: آیا در کتابهاى اهل سنت درباره یورش به خانه وحى یعنى خانه فاطمه زهرا( س ) اشاره‏اى ...

آرى جریان جسارت به پاره تن رسول الله یعنى سیده نساء العالمین حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهراء روشن‏تر از این است که نیاز به شواهد و ادله باشد و مؤلفان کتب حدیث و تاریخ و ...
عنوان: نظر صحیح در باره رجعت چیست؟

ج - در توضیح رجعت باید گفت: ‏ الف - مراد از «رجعت» ، بازگشت جمعى از مؤمنان و جمعى از کفار به دنیا در دوران ظهور امام زمان ( ع ) است و این امر محال نیست و ده ها بلکه صدها ...
عنوان: آیا حى على خیر العمل جزو اذان بوده و کسى از صحابه و تابعین این جمله را در اذان آورده ...

طبق روایت صحیح از ابن عمر و ابو امامه بن سهل بن حنیف ، اینان ( حتى پس از اینکه این جمله از اذان حذف گردید ) در اذان خود آن را مى‏آوردند . المحلى ، ج‏3 ، ص‏160. ‏ بیهقى هم ...
عنوان: آیا به هنگام تشریع اذان ، «الصَّلاهُ خَیرٌ مِنَ النَّوم» بود یا پس از آن ، به اذان ...

به دلایلى که در ذیل مى‏آید ، جزو اذان نبوده است: ‏ الف - روایت صحیحى که اهل سنت نقل مى‏کنند ، روایت محمد بن اسحاق است و در آن ، «الصَّلاهُ خَیرٌ مِنَ النَّوم» وجود ...
عنوان: احادیثى نقل شده که امیر مؤمنان ( ع ) نماز تراویح را مى‏خواند و یا بر آن ، امام جماعت ...

این نسبت از نظر شیعه مسلماً دروغ است و از نظر علماى اهل سنت نیز ثابت نیست؛ چنانکه در این‏باره بیهقى چهار یا پنج روایت نقل کرده و خودش سند همه را ضعیف مى‏داند و با ...
عنوان: آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن تقسیم مى‏شود و منظور خلیفه دوم از «نعم البدعه » چیست؟

مسلماً هر بدعتى ، ضلال و گمراهى است؛ «وَکُلُّ ضلالٍ فی‏النار» ، پس تقسیم بدعت به «حسن» و «غیر حسن» را بسیارى از علماى اهل سنت مردود شمرده‏اند؛ مانند شاطبى و ابن رجب ...
عنوان: صلاه تراویح چیست و چرا اهل سنت بر آن مداومت دارند؟

اصل نوافلِ شبهاى ماه رمضان بیست و یا سى رکعت است و تا اینجا میان فریقین اختلافى نیست ،آنچه مورد اختلاف است ، جماعت خواندن آن است . طبق نقل بخارى از عمربن‏خطاب ، ایشان ...
عنوان: چرا شیعه به هنگام نماز ، به طور دست بسته نماز نمى‏خواند؟

الف : چون شیعه آن را حرام و هیچیک از مذاهب اهل سنت آن را واجب ندانسته‏اند بلکه آن را عملى مستحب و نزد بعضى دیگر در نمازهاى واجب ، مکروه شمرده‏اند مثلاً رییس مذهب مالکى ...
عنوان: آیا ازدواج متعه مورد قبول و پذیرش بزرگانى از اهل سنت بوده است؟

بلى ، از آن جمله: ‏ الف - ابن جریج اموى شیخ بخارى که اهل سنت نسبت به ثقه بودنش اجماع دارند و همه صحاح سته از او حدیث نقل مى‏کنند ، شصت و یا هفتاد و بلکه نود زنِ متعه ...
عنوان: نظر اسلام در جواز و عدم جواز جشن ها و عزادارى ها چیست؟

به یقین جایز است ، زیرا: ‏ الف - اصل در اشیاء ، اباحه و جواز است ، مگر دلیلى بر خلاف آن بیاید. ‏ ب - نص قرآن نیز تشویق به تعظیم شعائر کرده است. ‏ ج - روش مسلمانان از ...
عنوان: آیا نذر کردن براى صلحا و مؤمنان زنده و یا مرده جایز است ؟

آرى ، اگر نذر براى خدا باشد و اهداى ثواب براى صلحا و مؤمنان ، همانگونه که در میان شیعه رایج است ، به چند جهت جایز مى‏باشد: ‏ الف - احادیثى از کتب اهل سنت دلالت بر جواز ...
عنوان: آیا قراردادن روشنایى بر قبور؛ مثل شمع و لامپ و . . . اشکال شرعى دارد؟

به چند دلیل باید گفت خیر: ‏ الف - طبق روایات اهل سنت ، پیامبر( ص ) شبى مى‏خواست وارد قبر و یا قبرستانى شود که دستور داد چراغ روشن کردند . الجامع الصحیح ، ج‏3 ، ص‏372. ‏ ب ...
عنوان: آیا حدیث: «نَهى‏ رَسُول اللّه ( ص ) أن یجصّص القبر وأن یعقد علیه وأن یبنى علیه» صحیح ...

اولاً - این روایت با سیره قطعیه مسلمین منافات دارد؛ چنانکه در پاسخ پرسش پیش روشن شد. ‏ ثانیاً - سند این روایات ، جاى بحث دارد؛ زیرا در سند آن ابوالزبیر - محمد بن مسلم ...
عنوان: آیا ساختن و بنا بر قبور؛ از قبیل گنبد ، ضریح و ... منع شرعى دارد؟

به چند دلیل پاسخ این پرسش منفى است و منعى ندارد: ‏ الف دلیلى بر حرمت ، جز روایت ابى الهیاج نیست‏ صحیح مسلم ، ج‏3 ، ص‏61. و نیز این روایت از نظر سند مورد اشکال است؛ زیرا ...
1  2    Last Page (2)