جديدترين ها
» آیا در عبارات و متون کتابها ، ...
» آیا در کتابهاى اهل سنت ...
» نظر صحیح در باره رجعت چیست؟
» آیا حى على خیر العمل جزو اذان ...
» آیا به هنگام تشریع اذان ، ...
» احادیثى نقل شده که امیر ...
» آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن ...
» صلاه تراویح چیست و چرا اهل ...
» چرا شیعه به هنگام نماز ، به ...
» آیا ازدواج متعه مورد قبول و ...
» آیا در کتابهاى اهل سنت ...
» نظر صحیح در باره رجعت چیست؟
» آیا حى على خیر العمل جزو اذان ...
» آیا به هنگام تشریع اذان ، ...
» احادیثى نقل شده که امیر ...
» آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن ...
» صلاه تراویح چیست و چرا اهل ...
» چرا شیعه به هنگام نماز ، به ...
» آیا ازدواج متعه مورد قبول و ...
پر بيننده ترين ها
» اولین بار چه کسى از زیارت قبر ...
» آیا مس قبر شریف پیامبر( ص ) و ...
» آیا علماى مذاهب چهارگانه ، ...
» نمونهاى بیاورید که اهل سنت ...
» آیا استغاثه و طلب حاجت از غیر ...
» چه دلیلى بر مشروعیت زیارت ...
» حدیث : «لا تُشَدُّ ...
» آیا جایز است زنان به زیارت ...
» آیا نماز گزارى و دعا در کنار ...
» آیا معناى حدیث: «لَعَنَ ...
» آیا مس قبر شریف پیامبر( ص ) و ...
» آیا علماى مذاهب چهارگانه ، ...
» نمونهاى بیاورید که اهل سنت ...
» آیا استغاثه و طلب حاجت از غیر ...
» چه دلیلى بر مشروعیت زیارت ...
» حدیث : «لا تُشَدُّ ...
» آیا جایز است زنان به زیارت ...
» آیا نماز گزارى و دعا در کنار ...
» آیا معناى حدیث: «لَعَنَ ...
شبهات وهابیت در یک نگاه |
![]() البته بعضى از عبارات را تا بحال نتوانستهاند تغییر دهند مثلاً در کتاب العقد الفرید ابن عبد ربه اندلسى ، ظاهراً در بعضى از عبارات آن تصرف نکردهاند و همان متن موجود ... ![]() آرى جریان جسارت به پاره تن رسول الله یعنى سیده نساء العالمین حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهراء روشنتر از این است که نیاز به شواهد و ادله باشد و مؤلفان کتب حدیث و تاریخ و ... ![]() ج - در توضیح رجعت باید گفت: الف - مراد از «رجعت» ، بازگشت جمعى از مؤمنان و جمعى از کفار به دنیا در دوران ظهور امام زمان ( ع ) است و این امر محال نیست و ده ها بلکه صدها ... ![]() طبق روایت صحیح از ابن عمر و ابو امامه بن سهل بن حنیف ، اینان ( حتى پس از اینکه این جمله از اذان حذف گردید ) در اذان خود آن را مىآوردند . المحلى ، ج3 ، ص160. بیهقى هم ... ![]() به دلایلى که در ذیل مىآید ، جزو اذان نبوده است: الف - روایت صحیحى که اهل سنت نقل مىکنند ، روایت محمد بن اسحاق است و در آن ، «الصَّلاهُ خَیرٌ مِنَ النَّوم» وجود ... ![]() این نسبت از نظر شیعه مسلماً دروغ است و از نظر علماى اهل سنت نیز ثابت نیست؛ چنانکه در اینباره بیهقى چهار یا پنج روایت نقل کرده و خودش سند همه را ضعیف مىداند و با ... ![]() مسلماً هر بدعتى ، ضلال و گمراهى است؛ «وَکُلُّ ضلالٍ فیالنار» ، پس تقسیم بدعت به «حسن» و «غیر حسن» را بسیارى از علماى اهل سنت مردود شمردهاند؛ مانند شاطبى و ابن رجب ... ![]() اصل نوافلِ شبهاى ماه رمضان بیست و یا سى رکعت است و تا اینجا میان فریقین اختلافى نیست ،آنچه مورد اختلاف است ، جماعت خواندن آن است . طبق نقل بخارى از عمربنخطاب ، ایشان ... ![]() الف : چون شیعه آن را حرام و هیچیک از مذاهب اهل سنت آن را واجب ندانستهاند بلکه آن را عملى مستحب و نزد بعضى دیگر در نمازهاى واجب ، مکروه شمردهاند مثلاً رییس مذهب مالکى ... ![]() بلى ، از آن جمله: الف - ابن جریج اموى شیخ بخارى که اهل سنت نسبت به ثقه بودنش اجماع دارند و همه صحاح سته از او حدیث نقل مىکنند ، شصت و یا هفتاد و بلکه نود زنِ متعه ... ![]() به یقین جایز است ، زیرا: الف - اصل در اشیاء ، اباحه و جواز است ، مگر دلیلى بر خلاف آن بیاید. ب - نص قرآن نیز تشویق به تعظیم شعائر کرده است. ج - روش مسلمانان از ... ![]() آرى ، اگر نذر براى خدا باشد و اهداى ثواب براى صلحا و مؤمنان ، همانگونه که در میان شیعه رایج است ، به چند جهت جایز مىباشد: الف - احادیثى از کتب اهل سنت دلالت بر جواز ... ![]() به چند دلیل باید گفت خیر: الف - طبق روایات اهل سنت ، پیامبر( ص ) شبى مىخواست وارد قبر و یا قبرستانى شود که دستور داد چراغ روشن کردند . الجامع الصحیح ، ج3 ، ص372. ب ... ![]() اولاً - این روایت با سیره قطعیه مسلمین منافات دارد؛ چنانکه در پاسخ پرسش پیش روشن شد. ثانیاً - سند این روایات ، جاى بحث دارد؛ زیرا در سند آن ابوالزبیر - محمد بن مسلم ... ![]() به چند دلیل پاسخ این پرسش منفى است و منعى ندارد: الف دلیلى بر حرمت ، جز روایت ابى الهیاج نیست صحیح مسلم ، ج3 ، ص61. و نیز این روایت از نظر سند مورد اشکال است؛ زیرا ... |